diumenge, 27 de març del 2011

Maternitat 2.0

Feia dies que tenia al cap que potser seria interessant parlar una mica de la nostra maternitat, la del segle XXI. 

Les mares d'avui en dia en moltes ocasions ens trobem una mica soletes a casa, ja no hi ha llocs on trobar-nos amb altres mares, on seguir consells, ja no hi ha tribu. 

Per això, algunes dones, des que ens quedem embarassades i durant totes les etapes de la maternitat, ens avoquem a la xarxa per consultar qualsevol cosa que ens preocupi.

Algunes llegim blocs d'altres mares, entrem a visitar cada dia les peripècies de dones que tenen  dubtes i experiències sorprenentment similars a les nostres. Conversem amb elles i ens sentim acompanyades en algunes de les nostres decisions. 

En resum, podríem dir que les mames del segle XXI no som massa diferents que la resta de mares de la història. Ens agrada molt la companyia, parlar sobre el que ens passa i sobre els nostres fills. Ens agrada sentir complicitats i ens emocionen els reconeixements. 

Avui n'he rebut un, de petit reconeixement.

Una d'aquestes mares cibernautes m'ha picat l'ullet des del seu bloc, i com es fa això en el món blocaire? doncs donant un premi. 

Així que avui, de nou tinc un premi blocaire!  Gràcies Sandra!

A canvi he d'explicar 10 coses sobre mi. Aquí ho teniu.

Una. Sóc feliç.
Dues. M'agrada molt llegir.
Tres. M'agrada molt descobrir coses petites que han passat a la història.
Quatre. Sóc esquerrana, tota una marca de personalitat!
Cinc. Sóc ploranera.
Sis. M'agrada estar amb les amigues i una bona conversa.
Set. M'agrada escriure. 
Vuit. M'agrada la meva filla. Molt
Nou. M'agrada el meu noi. Molt.
Deu. Amb la maternitat he descobert moltes coses sobre mi i sobre els altres. Ha estat una agradable sorpresa, aquesta.

Després hauria de donar 10 premis a altres blocs, però la meva comunitat de mares blocaires és petita i em temo que no queda gaires a qui repartir el premi. En comptes de fer això, he decidit recomanar a qui ho vulgui una quants blocs de mames o sobre mames, d'aquesta manera convertiré aquesta entrada en un petit document per als futurs historiadors que s'interessin per la maternitat del segle XXI! 

L'Onavis escriu un bloc molt proper sobre la maternitat. Aprenent a ser mare.

A la Sandra l'he descobert fa poc. També ens fa partícips del seu dia dia de mare. Que bé saber coses de la seva petita trupe!. Anda, si es mama.

L'Elisenda ens explica com s'ho fa amb la seva filla i ens dona consells, enllaços interessants...fins i tot ha diversificat la seva producció virtual amb dos nous blocs de cuina i cançons per a nens. Feu-hi una ullada a Pipa o popa

Una mare peninsular ens explica les peripècies pel país teutó, amb molt sentit de l'humor. Una mama española en Alemania. 

Un dels blocs més seguits de la bloc-esfera. Una mama contra corriente.

De nou el dia a dia d'una mama vaca, escrit amb sinceritat i honradesa. La mama vaca.

També em cau bé la mare pediatre. Ens explica moltes coses útils sobre la cura dels petits i la seva pròpia experiència com mare. Diario de una mama pediatra

Per acabar un bloc que m'ha fet plorar de riure. De fet està més dedicat als pobres fills i filles, que a vegades han de suportar cada mare! Molt ben escrit i molt recomanable. Como no ser una drama mama. 

Aquí teniu un petit tast de la nostra estimada maternitat 2.0.

8 comentaris:

  1. Ostres! Em sento molt afalagada de compartir llista amb aquests blocs que jo també segueixo i admiro! Gràcies!
    I, quina casualitat, just avui també pensava jo en repartir el premi que m'ha donat la Sandra, així que en certa manera et copiaré una mica el post...

    ResponElimina
  2. Gràcies Anna! És un plaer! Celebro que t'agradi el meu bloc.

    Felicitats pel premi que has rebut! Sens dubte si jo em dediqués a repartir premis en rebries un al bloc més innovador en el món de les mares o bé al bloc més savi. M'agrada molt conèixer la nostra història.

    Gràcies per compartir amb nosaltres el teu saber!

    ResponElimina
  3. S'agraeixen els piropos, Elisenda, Onavis i companyia...em doneu un munt d'energia. La veritat és que jo també aprenc molt, també m'està agradant molt això de descobrir la història de les mames en comunitat!

    ResponElimina
  4. Gràcies a tu per aquest blog tant fet a la mida de les meves inquietuds.Aquesta visió històrica de la maternitat es molt i molt interessant! I gracies per les recomanacions. En quant tingui un momentet (què es això ;)?) em miraré els blogs que ens recomanes

    ResponElimina
  5. Visca els momentets! (com els aprofitem les mames, oi?)...

    ResponElimina
  6. Anna, el bloc de la mama drama és boníssim!!!
    Quin descobriment!

    ResponElimina
  7. jiji...oi que si? l'entrada dels disfrassos és boníssim! l'has vist? et passo l'enllaç, per si de cas, no te la pots pedre (ni els comentaris, inpagables!).

    http://www.comonoserunadramamama.com/2011/03/68-los-mejores-disfraces-son-los-que-te.html

    ResponElimina